Nyt menee meemineitsyys. Mihin vielä joudunkaan.

Maurelita kyseli että mitä sitä ulkosuomalainen kaipaa tuliaiseksi tai tuo itse Suomessa käydessään. Minä en ole salmiakinsyöjä enkä Fazerin sinisen, en tykkää makeasta yleensäkään ja suklaani syön mahdollisimman tummana, yksi pala kahvin kanssa riittää.

Mutta ruisleipää, Avikaisen reikistä tai Samsaran ruisvuokaa <3 <3 <3 Hätätapauksessa Oululaisen jälkkärikin on kelpoa. Viimeksi toin myös pikaEloveenaa, mustikalla maustettua, sekä TervaLeijonia. Finlandia on kanssa hyvä perusjuttu, mutta sitä saa täältäkin, saattaa olla Suomea halvempaa. Kossukin on hyvää. Kunnon karjalanpiirakat maistuisivat, samoin kuin rieska Oulun kauppahallista, mutta ne ei oikein kestä matkustamista, pitäisi syödä samana päivänä. Muikkuja ja savusiikaa. Tänä keväänä on ollut erityisen ikävä marjoja, sain pakastimen pari vuotta sitten ja aloin marjastaa ja olen nyt tottunut siihen että on aina tuoreita mustikoita aamupalalle. Hyviä pottuja ja silliä ja sieniä ei voi oikein tuoda.

Lukeminen on oma lukunsa, tänä keväänä kun olen reissannut enemmän, olen ihan vaan lainannut kirjoja kirjastossa ja uusinut netissä. Olen muutenkin hidas lukija, huhkin ennen Suomen-matkaa että saan palautettua. Levyjä on tullut kanssa ostettua.